Sv: [Valg 2017] Eit vanskeleg valg
Jeg er ikke fan av Listhaug, men jeg ønsker ikke Støre som statsminister, eller en sosialistisk regjering i det hele tatt. Og så er det jo slik at Listhaug kan komme med så mye grums hun vil, hun er likevel forpliktet til å følge regjeringens politikk. Nå er det valgkamp, og hun flesker selvsagt til av alle krefter for å nå fram til hver eneste lille fremmedfryktende rasist i landet, men den offisielle politikken kommer til å bli et godt stykke unna Listhaugs våte drømmer, heldigvis. Å la valgflesk og på spissen- utspill fra politikere bestemme hva jeg stemmer og ikke stemmer, er utenkelig. Jeg må stemme på det partiet som ligger nærmest det samfunnet jeg ønsker og den utviklingen jeg ønsker Norge skal ha, og der er samarbeidspartnerene til AP, Rødt og SV, veldig langt fra det jeg ønsker meg. Skrekken er jo at Støre kommer til makten med et svekket AP og at partiene til venstre for AP får mer makt. Et skrekkeksempel fra hva som mest sannsynlig skjer med skolen: Bort med fraværsgrensen, bort med krav til at mattelæreren skal kunne matematikk, millioner med kroner på varme skolemåltider, noe som er langt bak på listen over hva som skal til for å forbedre skole-Norge. 
noen: Jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre at noen du kjenner at sett Solberg surfe på telefonen sin? Jeg har hatt besøk av Lysbakken på arbeidsplassen min en gang. Han holdt tale, og fyren framsto ,for å si det rett ut, som mindre oppegående. Jeg har hatt mange VG3-elever som har holdt bedre taler med mye mer mening enn det han lirte fra seg. Enten kan han ikke bedre, eller så har han rett og slett latt være å forberede seg. Det første er ikke spesielt bra, det andre alternativet er vel så usympaktisk som å surfe litt på mobil mellom slagene.
|