Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva/hvor mye gir man i konfirmasjonsgave til nevø?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-17, 21:33   #25
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva/hvor mye gir man i konfirmasjonsgave til nevø?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.

Fullstendig fremmed tanke for meg. Når vi holder selskap, tenker jeg at lokale/mat/pynt er vår utgift, ikke at vi som vertskap skal "tjene den inn" på presangene vi får.

En del av konfirmasjonene vi reiser i, forutsetter flybilletter og hotell, og avspasering fra jobb kan også forekomme. Så sånn sett ender vi i minus uansett hvor gjev serveringen måtte være - men det blir som sagt helt rart for meg å se det på den måten.

Men det er ikke det jeg tenker, at de skal tjene noe, men jeg vil når jeg kan betale minst det det koster å ha meg som gjest i et vanlig selskap. Ca, ikke som et regnskap, men litt som et utgangspunkt av hva valutaen er nå på gavefronten. Så har jeg et utgangspunkt for hva jeg bør legge meg på.
Er det nieser og nevøer legger jeg gjerne på litt på toppen av det igjen. Det er jo ikke slik at konfirmanten betaler selskapet selv, så det var på ingen måte en betaling for det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:56.