Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pliktig oppmøte i kirken i konfirmasjon

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-17, 20:49   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pliktig oppmøte i kirken i konfirmasjon

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg skjønner at jeg tok feil, så vi stiller.

Betale tenåringen for å slippe å avholde konfirmasjon, ja. Det kommer uansett til å koste oss enorme summer. Jeg synes det er en meningsløs rite i dagens samfunn. Og jeg vet at svigerslekta kommer til å skuffe. For ikke å snakke om alt stresset jeg må gjennom. Så å heller gi alle pengene (på en sperret konto øremerket noe fornuftig) om de velger å la være har vi allerede gjort klart for dem at er et alternativ.

Hvis de allikevel ønsker å konfirmere seg, så vil det bli gjennomført konfirmasjon.

Ja, jeg ser alle argumentene for å slippe å arrangere konfirmasjon, men jeg tenker nå at ungdommen bør få bestemme slike livsvalg helt selv, uavhengig av økonomiske intensiver. Men du mener kanskje at dere vil yte samme pengegave til arvingen uavhengig av hva de velger å gjøre? Ikke at "Jeg konfirmerte meg fordi slekta ville det" er noe bedre press enn "Mamma betalte meg for å slippe å styre med å orge konfirmasjon", altså, men jeg syns de bør få ta valget selv.

Jeg er forøvrig spent på hva mine velger. De er døpt, sånn for enkelhetsskyld , men vi kan vel ikke skryte på oss å følge opp det vi har lovet så veldig. Eller er det kanskje bare fadderne som forplikter seg til religiøs oppfølging?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.