Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Høyre og fokus på kristendomsarv

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-16, 13:00   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Høyre og fokus på kristendomsarv

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Det er veldig trygt og godt å ha som fanesak noe som har null innvirkning på en selv og egen hverdag, og som ikke krever noen innsats overhode. Jeg lurer litt på hvor mye alle disse forkjemperne for å beholde skolegudstjenesten støtter opp om norsk kulturarv ellers. Det er naturligvis individuelt, og det er selvsagt mange som gjør både det ene og det andre. Men jeg kjenner også flere som drar til fjells på 17.mai for å "slippe unna styret", kaller norsk folkemusikk for "felegnikk", kan ikke teksta på en eneste julesang, knapt nok nasjonalsangen, og som aldri viser seg i kirka utenom bryllup eller begravelser. Men DETTE er de engasjert i, for da er det plutselig så viktig å ta vare på kulturarven vår.

Jeg synes det er viktig å ta vare på kulturarven vår på mange områder, ikke bare når det gjelder skolegudstjenesten, og det tror jeg faktisk gjelder ganske mange andre også. Det er ikke slik at alle som ønsker å beholde skolegudstjenesten "kaller norsk folkemusikk for felegnikk" etc. Korpsmusikk kan jeg derimot styre min begeistring for.
Og så har jeg jeg lyst til å stille et spørsmål i retur til deg: Hvorfor har så mange skolegudstjenesten, med motsatt fortegn, som fanesak når det har null innvirkning på egen hverdag? Når det gjelder integrering av minoritetsspråklige elever, det argumentet jeg oftest hører fra motstandere av skolegudstjeneste, er det jo så utrolig mange andre ting som er viktigere å ha som fanesak-hvis man ønsker å bidra- enn den ene timen i året noen elever går i kirken.

Fluke: Hvis du aldri har vært på en skolegudstjeneste kan du jo streng tatt ikke vite hva du mangler og ikke i sekken din.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.