Sv: Tror du Johaug har dopa seg bevisst?
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
For øvrig kan jeg legge til at så vidt jeg vet, så testes de norske langrennsløperne ofte og jevnt og trutt gjennom hele året, både i konkurranse og utenfor. De må jo alltid oppgi hvor de befinner seg, slik at det kan tas uanmeldte dopingtester når som helst.
At det testes ofte hindrer ikke at noen prøver seg likevel.
En del utøvere med støtteapparat legger seg jo helt på marginene til det som er lovlig. Høydehus, blodoverføringer, astmamedisinering og annet brukes aktivt. Det er heller ikke uten grunn at det er gjort medisinske studier på clostebol og inntak folk ikke har vært klar over. Eks via sex og å ha spist kjøtt fra dyr som har fått clostebol. Det er mer forståelig med frikjennelse om man har spist en burger med steroider eller fått det gjennom huden fordi partner har smurt seg enn ved aktiv bruk av merket preparat, men jeg synes likevel at det bør gi karantene når det er funnet slikt i kroppen.
Selv om jeg personlig ikke tror Johaug har inntatt clostebol på annet vis og bruker kremen som dekkhistorie så finnes det såpass med lignende eksempler at jeg ikke synes man skal gi mer slækk til henne enn til andre som har fått sånt i blodet mer eller mindre bevisst.
Utestengelse i årevis synes jeg er for strengt, bare så det er sagt.
|