Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Kan blomsterløkene reddes?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-16, 11:15   #1
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kan blomsterløkene reddes?

I forfjor vinter plantet jeg diverse løk i et bed og i potter. Etter at de var ferdig blomstret tok jeg krukkene under tak og lot de stå der over vinteren. Blomsterbedet fikk også være i fred. (Jeg hadde noen planer om å gjødsle, men det forsvant ut i alt annet.) Glemte å klippe av visne stilker osv så det ble ikke gjort før våren nesten kom.

I år kom ingenting opp av krukkene og et par blomster har kommet i bedet.

Er løkene helt død eller er det mulig å redde disse?
Bedet må fikses for det er fullt av ugress. Hvis jeg graver opp alle løkene derfra, hvordan skal jeg lagre dem?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:54.