Sv: Mental huskeliste til neste ferie
Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.
Kanskje din memolapp burde værere:
"Husk å huke inn avlastning, slik at ferien blir lenger enn ni dager til neste år." 
Fra spøk til alvor; denne tråden handler vel så mye om å minne seg selv på hva som skal til for å ha en bra ferie, de ukene man har fri. Jeg MÅ f.eks. ha en uke med garantert sol og varme, hvis jeg ikke får det, så er ikke batteriene mine ladet nok til en lang høst og vinter. Og mannen min kan ikke ha ferie hjemme. Da føler han ikke at han har hatt fri, og får ikke ladet sine batterier. Det er jo dessuten et poeng å minne seg selv på de tingene man faktisk kan gjøre noe med. Jeg får jo ikke en "lærersommer", og hadde jeg ønsket meg det, burde huskelappen min vært at jeg måtte skaffe meg en lærerjobb i løpet av året.
Blir man værsyk, og kan unngå endeløse dager med dårlig vær, så må det være målet neste år. 
Jeg hadde foresten er ganske lang liste etter en ukes opphold på al inclusive i Tyrkia. Kort oppsummert var den: ALDRI MER!
Så i novebmer har vi leid leilighet på Grand canaria 
Så får vi se da, om det var al inclusive, Tyrkia, været eller faktisk Syden koneptet som var feil