Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

[Bilstoler] Bakover lengst mogleg? Bakover til 4 år/15 kg.? Snu eller ikkje snu?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-16, 21:32   #24
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Bilstoler] Bakover lengst mogleg? Bakover til 4 år/15 kg.? Snu eller ikkje snu?

Jeg kan jo si litt hvordan jeg selv har tenkt rundt dette.
Vi snudde storebror da han var 2,5 år fordi vi opplevde at han satt trangt i setet han hadde, han var en lang og stor gutt, bleia ble forskjøvet og vi opplevde lekkasjer etc. Det var et Izi Combi, ikke spesielt stort sete vil jeg si. Den gangen var det også anbefalt å sitte bakover lenger, men jeg vil si det er mer informasjon om det nå, og også bedre utvalg i bakovervendte stoler. Den gangen tenkte jeg ikke en gang på å kjøpe nytt større bakovervendt sete i steden. Han ble snudd direkte til beltestol fordi han veide mer enn 15 kg.

I ettertid har jeg personlig tenkt at jeg opplever at jeg gjorde en dårlig vurdering, og at jeg aldri kunne tilgitt meg selv hvis noe skjedde. Jeg valgte derfor å ha lillesøster bakover til hun ble 4 år. Hun var da 107 cm lang. Vi kjøpte nytt sete da hun var 3 for å kunne ha henne bakover det ekstra året. Hun ble snudd da hun var 4 fordi det var trangt for henne på alle vis, krøkkete å komme ut og inn etc. Da syntes jeg at det fikk holde med at hun tross alt var 4 år. Hun gikk rett over i beltestol. Vi kjøpte ny beltestol til henne selv om hun den gangen hadde et sete som kunne vært snudd og brukt som det. Det virket veldig tungt på den måten. Jeg solgte det isteden.

Jeg har selv følt meg fortrolig med eget valg i ettertid.

Vi satser på at lillebror sitter bakover til han er 4 år også. Vi har kjøpt et sete som ikke kommer til å holde så lenge, men satser på å kjøpe et nytt når han er 2,5 omtrent tipper jeg.

Mine barn er ganske lange og jeg har derfor ikke hatt ambisjoner om lenger enn 4 år. I ditt tilfelle ville jeg latt ham sitte bakover lenger så lenge han har greit med plass, men kanskje snudd ham før neste langtur om det for eksempel er neste sommer. Da ville jeg kjøpt beltestol.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:46.