Sv: Banning
Jeg bruker nok litt mer banneord i dagligtalen enn mange synes er innafor. Jeg prøver å begrense meg, da, og så er det jo litt situasjonsbetinget; jeg klarer stort sett å unngå det i settinger hvor jeg bør la være, rundt barn og besteforeldre for eksempel. Eller, jeg er ikke så nøye hos mormor, da, for hun banner jo nesten like mye som meg.
Min største "problem" er at refleksbanneordet mitt, du vet, det ordet man skriker ut når man dæljer lilletåa i dørkarmen med full tyngde, er 'fitte'. Det henger igjen fra ei jeg gikk på skole sammen med, som brukte det ordet hele tiden. Om alt. Jeg var veldig flink i flere år, og hadde bortimot helt sluttet å bruke ordet, men så var det en periode jeg var mye sammen med venninna mi igjen, og så var det tilbake som refleksord. Jeg jobber med det, da, for jeg synes det er et skikkelig ufint ord å bruke.
Utover det så er det mest "de vanlige" banneordene det går i. Jeg bruker ikke kombinasjonen å snakke om/til folk med nedsettende ord og forsterkende banneord på den måten det snakkes om tidligere i tråden, men jeg kan for eksempel fint finne på å lattermildt kalle mannen for "jævla nisse" hvis han har gjort noe latterlig teit.
*Er det riktig bruk av semikolon i første avsnitt? Jeg blir alltid litt usikker på hvordan det skal brukes, men det ble så mange kommaer i setningen hvis ikke.