Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 11:12   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matservering (og alkohol?) til voksne i barnebursdag

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Har du ikke sett kampanjene fra ett eller annet direktorat hvert år før jul? Om alkohol, fyll og barn? Og hvordan barna opplever å ha berusede (påvirket, ikke fulle) mennesker rundt seg? Og dessuten - om du er aldri så måteholden, hvis du serverer alkohol, hvilken garanti har du for at onkel Arne ikke drikker mer enn han burde? Ønsker du å la dine barn omgås folk som ruser seg?

Joda jeg har sett de kampanjene, og jeg har deler av min familie som ikke drikker overhode fordi de innser at de sliter med å begrense seg om de først drikker. "Norske alkoholvaner".

Det er mange barn som sliter med nære personer som selv mener de tar "ett glass" men som drikker langt mer. Problemet med slike kampanjer er at de må fokusere på det moderate forbruket disse menneskene innbiller seg at de har.

Man kan ikke skjerme barna helt mot rusbruk. Det er bare å ta seg en tur ut en lørdags ettermiddag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:11.