Sv: Juletråden 2015
De blir visst ikke kvitt omgangssyke i barnehagen så nå er faktisk julefrokosten avlyst - de er redde for at folk skal nyse på maten på bordet....Jeg kjenner at jeg sliter litt med å forstå den der for det er kun adgang for barna som allerede spiser frokost i barnehagen uansett pluss de foreldrene som ellers leverer i barnehagen(altså, begge foreldrene er velkommen men ikke alle som kan det)...Men, men. Jeg hangler for tiden men med annet enn omgangssyke så da er jeg vel egentlig nesten glad til. 
Har fått handlet og pakket inn resten av julepresangene idag. Bare strømpefyll og andre småting igjen å kjøpe. Ungene hadde forresten julebord i barnehagen idag, rakk å kjøpe penklær til gutten igår(rød bukse, rød tversoversløyfte og svart starwarsskjorte, alt fra hm)og Snuppa fikk brukt det hun skulle brukt på juleavslutningen. Juleklærne forøvrig er i boks og i morgen kommer det forhåpentligvis noe julesnop/julekaker i boks også; Skal bake med en venninne og mine/hennes barn, vi sikter på fire sorter så får vi se hva tålmodighet og tid strekker til. Har satt deig til å lage sitronkjeks, gøy å ha noe for ungene å stikke ut men ingen ville ha pepperkaker(det baker vi hjemme) og jeg orker ikke kakemenn, det blir bare ikke spist. Ellers har jeg kommet frem til at i år blir det en del julesms-er julaften, muligens med bilde, rekker ikke og klarer ikke å få nesa nok over vann til særlig med julekort.
De bountykulene har jeg også lagd to år på rad men jeg kan ikke huske hvordan konsistens ble ved koking. Fulgte oppskriften iallfall. Supersaftige og deilige, vi dyppet i smelt melkesjokoladeknapper.