Sv: Norgesferie med amerikanere
Opprinnelig lagt inn av Molly, her.
Jeg ville tatt Oslo først. Oslos severdigheter er kjedelige etter å ha sett storslagen natur. 
Evt deilig og avslappende. Med tanke på jetlag lurer jeg på om litt bilkjøring med mulighet for å slumre på veien er en fordel eller ulempe. 
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Jeg synes hele rundturen høres helt fantastisk ut. Vi hadde roadtrip Nord-Norge i sommer, og jeg er tilhenger av å få med seg mest mulig når man først skal ut på tur. Et tips er å detaljplanlegge ganske tidlig. Bruk Google Maps og finn ut hvor lang tid det tar mellom hvert strekk. Blir det tid til å se noe underveis, eller blir det tut og kjør? Jeg tror dessuten det er lurt å ha forhåndsbestilt det meste av overnatting når dere når dere er såpass mange. Da er det også bedre muligheter for å finne de små perlene som krever litt research. Overnatting på slottet i Rosendal høres genialt ut. Jeg har bare vært der på dagsbesøk.
Ja, jeg tror det blir bra! Har begynt på et kart, da kan vi sortere kjørelengder, hva vi kan se underveis, og prøve å ta hensyn til hvor mange inntrykk man "tåler" underveis. Regner med å forhåndsbestille alt som er mulig å forhåndsbestille, både for å sikre oss rom og spare tid. Da jeg planla forrige tur var det masse som var fullt på nyåret allerede.
Også må vi ha i bakhodet at ungene syns roadtripen vi var på i USA til tider var ganske kjedelig. Derfor tenker jeg det holder med én stavkirke.
Har du værtpå moskussafari? Er det noen andre raftingsteder oppi østerdalen?