Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-15, 08:36   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva leser 10-åringen etter Clue-serien?

Snuppa har endelig begynt å lese på ordentlig (mer om hvorfor senere). Nå er hun snart ferdig med hele Clue-serien, og hun mener at det er den eneste spennende serien for barn på hennes alder. Jeg forsøker å fortelle at det finnes masse andre spennende bøker, men jeg må jo innrømme at jeg ikke helt hva jeg skal anbefale.

Hva passer å lese for en 10-åring som har elsket Clue-serien til Jørn Lier Horst?

Og så kommer tilleggsmomentet (for det må alltid være et sånt, må det ikke?):
Bøkene/boka MÅ være tilgjengelig på kindle.

Snuppa har nemlig dysleksi og det var når jeg ble tipset her inne om at man på kindle kan skru opp skriftstørrelse og linjeavstand at det endelig løsnet. Fra å HATE lesing, så gjøres det nå nokså frivillig, og når klokka ringer, så fortsetter hun å lese. For ja, vi har måttet ha leseklokke helt frem til nå. Og vi her lesepremie når/hvis hun klarer å lese 50 ganger av 20 minutter i løpet av sommerferien. Men motivasjonen daler fort hvis det hun leser ikke fenger.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.