Sv: EAT-konferansen
Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.
Det er mulig jeg misforsto deg, men du skrev "De gjør så vidt jeg vet ingenting mer" og da tolket jeg det til at paret Stordalen ikke gjorde mer, noe flere her i tråden også påpeker.
Ah! Nei, med "De" mente jeg EAT. Ser jeg formulerte meg klumset, men synes det illustrerer bra hva jeg synes er problematisk med denne formen for hjelp (litt dårlig ord). Jeg liker ikke det Bill Gates driver med heller. Vet han har reddet livet til utrolig mange med vaksinene sine, så det er på samme måte som GS vanskelig å kritisere. Men jeg synes miljø, helse og bistand er for viktig til at det skal legges på enkeltepersoner, uansett hvor dyktige de er.
Opprinnelig lagt inn av Adrienne
Hva EAT gjør og ikke gjør mer enn å forsøke å sette fokus på bærekraft vet jeg ikke, men jeg vet at EAT og NCHs miljøsatsing er om ikke to sider av samme sak så i hvert fall to saker som er nært knyttet til hverandre.
Men her er vi uenige eller eventuelt uenige I definisjonene. For meg er NCH og EAT to ting, på samme måte som Røde kors og leger uten grense er uavhengig av hverandre. Det er godt mulig heg tar feil i at de er adskilt (har ikke satt meg så mye inn i det)