Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Iskremmaskin til besvær

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-15, 23:38   #1
ZaloMon
<This space for rent>

ZaloMon sin avatar

Medlem siden: Jun 2015
ZaloMon er litt kul
Standard

Iskremmaskin til besvær

Frøkna har lagd hjemmelaget iskrem noen ganger nå med litt hjelp. Det er skikkelig digg, men idag fant jeg ut at jeg skulle slå på stortromma og kjøpte en Wilfa sin testvinner. Fin pris også - 1295kr på Elkjøp - siste de hadde inne.

Jeg var litt bekymret for støyen på Wilfa sin modell. Har sett flere youtubes hvor den støyer vel mye. Men jeg følte det var litt for drøyt å investere i en Nemox til 2.5x prisen av Wilfa - ihvertfall uten å ha prøvd konseptet først.

Vi fyret ei røre så fort maskinen kom i hus, og det første jeg la merke til var at den var jo slett ikke bråkete. Hmm.. jaja.. nyere modell? Kanskje videoene ikke ga et riktig bilde av lydnivået?
Etter 20 minutter var temperaturen nede i -19 grader, og der ble den værende. Nytt Hmmm..... alle videoer jeg har sett viser temperatur på -24 grader - og det etter veldig kort tid.
Etter 45 minutter begynte vi å se at dette skulle bli is - men temperaturen lå fortsatt på -19 grader.
Etter 50 minutter var maskinen fortsatt ikke bråkete, gikk veldig tungt... og så klarte den ikke dra rundt lenger.

Isen var ikke nær så stiv og frossen som jeg har sett på filmer og bilder, men vi gravde godene ut av bøtta og smakte. Helt klart godt, og tendenser til is, men en ganske varm sådan.

Har jeg fått meg en blindgjenger av en iskremmaskin? Noen andre som har Wilfa Vanilje (som jeg tror den heter... også kjent som ICM-C15)?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.