Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-15, 01:54   #12
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Jeg kjørte gjennom Holmestrand og Tønsberg også på 17 mai. Stort sett alle vi passerte så kalde, sure og stressa ut.

Absolutt alle menneskene jeg møtte i Tønsberg var bare blide og hyggelig, så det jo synd at du opplevde det motsatt.

Vi startet dagen rolig her hjemme, Far dro på jobb før seks siden han hadde vakt.
Jeg smurte matpakke og pakket en liten veske med ullteppe, mat og drikke. Vi var i spruteparken ti over åtte, og var veldig tidlig, men en vennefamilie kom samtidig.
Frokost i parken, kransenedleggelse og tale. Så var det å følge ungene til oppstillingsplassen lenger nede i byen. Salutten gikk klokken ti og da gikk barnetoget.
Jeg så hele toget sammen med gamle venner( på fast plass i byen) og etterpå gikk vi til en restaurant hvor vi har vært i hver 17.mai siden 1989. Der kommer nye og gamle venner innom før det er videre til neste post på programmet.
Ungene kom når talen for dagen var ferdig, og de rakk is og kake før vi kjørte hjem for å varme lapskaus til eventuelle gjester som dukker opp før og etter ulike aktiviteter. Noen dro og noen kom i noen timer, ungene dro ned på skolen( de slipper å gå i toget som går rundt i gatene her, om de ikke har lyst) og kom hjem med premier og var fornøyde med dagen.

Litt over ti kjørte vi alle fire ned til byen igjen for å se fyrverkeriet klokken 23, noe som også er blitt en tradisjon.

Ikke noe stress, ikke noe mas, bare kos og hygge som er viktig for store og små.

(Det hender det blir litt stress 16. Men det er selvfølgelig fordi jeg tror at alt går mye raskere enn det i virkeligheten gjør, men både kjole og jakke ble ferdig sydd og symaskinen ble ryddet bort før det ble noen timer søvn)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:00.