Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Opprinnelig lagt inn av Myria, her.
Det er nettopp det jeg også tenker. Man kan ikke stole mye på partneren sin hvis man har behov for å vite den andres passord. Selvsagt, skulle det skje at mannen min har behov for å bruke min telefon/PC så er ikke det et problem (dog har det aldri på våre 16 år sammen oppstått en situasjon hvor vi har hatt behov for å bruke hverandres telefoner, men vi har lånt hverandres PCer ved noen få anledninger), men om han spurte om og forventet å få vite passordene uten noen grunn, bare for å ha en teoretisk mulighet til å bruke dem, så hadde jeg reagert.
Då er du sannsynlegvis mykje meir ordentleg enn eg og mannen min, for vi er stadig i situasjonar kor ein av oss er utan mobil, lommebok, nøkler eller bankkort og må bruke den andre sitt. Og når mannen køyrer avgårde med min telefon i bilen og hans ligg igjen på stellebordet, er eg glad for at eg teknisk sett har moglegheit til å ringe noko anna enn nødnummeret den dagen.
Det ville ikkje falt meg inn å brukt mobilen hans til å lese Mail eller sms, likevel.