Bo i utlandet, men følge norsk skolegang?
Vi tenker litt på å ta noen måneder i Oxford, Heidelberg eller New York våren 2016 (forskningstermin).
Junior er da ikke begynt på skolen enda, jeg er fremdeles i permisjon med Knøttet, men hva gjør vi med Vesla? Hun snakker godt nok engelsk til å kunne klare seg i hverdagssituasjoner, men skolegang? Er det mulig å følge skolen hennes i Norge (ukeplan på mail, mailkontakt med lærer og lignende)?
Jeg skjønner jo at det bare er vår skole som kan gi ett endelig svar, men er det noen som har gjort dette? Hun vil da være første året på ungdomstrinnet, det blir jo en slags "hjemmeskole"....Samlet (jeg og mannen min, og pappaen til Vesla som også vil kunne nås på mail/telefon) har kompetanse nok til å kunne følge henne opp faglig tror jeg, selv om det ikke blir like profft/bra som læreren hennes ville kunne gjort...Men så har det jo en egenverdi å lære et språk godt, bo litt i ett annet land, tilgang på museum og opplevelser etc....