Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Barndomsretter du ikke lenger spiser

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-14, 08:52   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser

Det er endel retter som jeg fikk servert hjemme og hos besteforeldrene mine, som ikke har vært i bruk de siste årene. Ikke fordi jeg ikke likte dem da, noen av dem ville jeg nok fortsatt synes var ganske gode på en nostalgisk måte.

Kan nevne fiskekaker i brun saus med poteter, grønnsaker og makaroni til. Bestemor var flink til å lage mat, dette var hjemmelagde fiskekaker i hjemmelaget saus, og makaronien var nesten det beste - alltid riflete, og jeg tror hun hadde smør og ost og muligens egg i den. Tilsvarende rett bare med middagspølser. Og der var det også mange desserter som ikke er så ofte å få lenger: Semulepudding med rød saus (det er jo kjempegodt!), sagosuppe, polentapuddinhg, Trondheimssuppe (det lager jeg en sjelden gang), fruktsuppe, rødgrøt osv.

Ellers husker jeg stekt torskerogn fra boks med revet gulrot og potet og rømme til, det likte jeg veldig godt. Faren min stekte også noen ganger en slags tykk servelat i skiver. Og på åttitallet kom vel Toro-gryterettene inn i de fleste hjem, de savner jeg IKKE. Vi hadde mest hjemmelaget mat, men det hendte vi hadde hermetikk som Joikakaker, fiskeboller i boks og sånt, det har vi aldri.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.