Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hjelp en fersk lydbok"leser"

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-14, 10:24   #1
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hjelp en fersk lydbok"leser"

Hjelp!

Jeg er i utgangspunktet ikke en bokleser, men etter at jeg for alvor har oppdaget lydbøker og muligheten til å høre på slikt mens man gjør husarbeid etc, har det begynt å ta seg opp. Men jeg trenger desperat tips fra dere som er (tildels MYE) mer bevandret i den litterære verdenen enn det jeg er.

Jeg har hørt gjennom "Mormor hilser og sier unnskyld" og syns den var fantastisk. "En mann ved navn Ove" av samme forfatter likte jeg også veldig godt. (Jeg så flere her på FP mente språket er "enkelt", men da er det kanskje mulig jeg liker et enkelt språk? ) Jeg så at noen mente at forfatteren forsøkte å etterligne "Hundreåringen som klatret ...", så den er jeg nå nesten ferdig med. Jeg har likt alle disse tre veldig godt. Jeg har tenkt å få tak i "Analfabeten som kunne regne", men hadde håpet å fått lånt den på biblioteket.

Jeg kom over "Visning" av Lars Saabye Christensen, men den var virkelig ikke noe for meg! "Et helt halvt år" var sånn passe. Jeg har tidligere lest "Tett inntil dagene" av Mustafa Can, og syns den var vidunderlig. "Meg eier ingen" var også fantastisk.

Jeg klarer ikke helt å se hva jeg egentlig liker. Jeg er glad i (enkel?) humor (som det er massevis av i de tre første bøkene jeg nevner) og jeg tror jeg generelt sett er opptatt av handlingen.

Hjelp?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.