Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gave til egen konfirmant?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-14, 12:55   #11
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gave til egen konfirmant?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser slike tråder og kjenner at jeg overhodet ikke har noe ønske om at ungene mine skal konfimrere seg. Vi kommer ikke akkurat til å promotere det som "en ting vi gjør i vår familie" akkurat.

Jeg fikk bunad av besteforeldrene mine. De hadde god råd.

Av moren min fikk jeg en språkreise som jeg selv betalte en del på og av faren min fikk jeg en kassegitar. I tillegg ble det holdt selskap hjemme hos mamma med mat som vi hadde bestilt. Jeg vet at konfirmasjonen gjorde et dypt innhogg i økonomien, og jeg hadde litt dårlig samvittighet. Men er var (og er) relativt god på dårlig samvittighet.

Jeg vurderer sterkt å diskutere med ungene hvorfor de skal konfimere seg. Kanskje finner de ut at det er noe man ikke behøver å gjøre. Men jeg tenker nok at de ikke ønsker å stikke seg så mye ut. Svigermor har allerede nå spurt. "hvilken bunad skal hun ha?" MÅ man ha bunad? Jeg fikk bunad da jeg var 25, tenker det er mer passende alder, man er mer utvokst. I dag som 11-åring er hun ganske så spinkel. Kan ikke se for meg at hun har noe i nærheten av voksenkropp om 3-4 år.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:48.