Ina-bøkene, Robin Hood-bøkene og Frøken Detektiv-bøkene var vel med over i tenåra. Ellers var det mye Agatha Cristie, Gerd Brantenberg, Vera Henriksen og andre historiske romaner det gikk i, "Jentene gjør opprør" og andre bøker i den gata, en del litt tristere ting som "Å være ung er for jævlig", "Men tankene mine få du aldri", "Snuff", boka til Linda Lovelace m.m.
Jalnabøkene var jeg glad i, masse science fiction, jeg leste alt av Bing og Bringsværd, 1984 i 1984 selvfølgelig og mye mer, jeg leste en del faktabøker også om fysikk, kjemi og biologi, blant annet en bok av Einstein om relativitetsteori i 16-årsalderen.
Evi Bøgenes-bøker og masse av Gyldendahls gode fulgte vel også med over i tenåra.
Ellers gikk det også i en del lettleste ting fra Hjemmets bokklubb. Bøker av Clive Cussler, Belva Plain, Danielle Steel og andre i samme genre. En del kjærlighetsklisj ble det også tid til av typen stjerneromaner. Nå burde jeg sikkert rødme, men siden jeg var altetende så hører vel de også med. Jeg leste litt psykologi også, dessuten var jeg gjennom en del klassikere som jeg fant hjemme som "Tatt av vinden", "Om menn og mus", "Klokkene ringer for deg", "Markens grøde" og mange flere. Dea Trier Mørch leste jeg noe av og hun Nilsen-dama med "Skyskraperengler" m.fl.