Hvilken beltestol? (og hvilken bakovervendt, for den del)
Ja, det er på tide å tenke på det. Beltestol til eldste.
Jeg tror ikke jeg har planer om å kjøpe den denne uken, men så trodde jeg ikke vi hadde planer om å kjøpe bil nr 2 i dag heller, så, hey, ting skjer.
Vi trenger den ikke før i august, for i ferien kjører vi de gamle setene i den nye bilen (gitt at selgeren klarer å skaffe takboks før vi drar, for det trenger vi. Stort bagasjerom er fint det, men vi har fortsatt hund.)
Men i august. to biler, og da må de ha to seter hver.
Og storebror er straks 6 år, og da er det litt lite aktuelt å kjøpe ham nytt bakovervendt sete. Han er 18 kilo og 110+ cm, så han er nok moden, men mora er ikke.... Snur man ham i begge biler når det først er gjort, ja? Hverdagen kommer til å bli levert i en bil og hentet med den andre, for at logistikken skal gå opp. Det er derfor vi i dag har kjøpt bil nr 2.
Lillesøster er 3,5 og skal uten tvil fortsatt sitte bakover i begge biler. Hun har et besafe-sete i avensisen nå. Hun kan evt overta storebror sitt maxway i en av bilene om vi snur ham i begge, og derved ikke trenge noe nytt.
Men hva er anbefalt? Jeg vet jeg har lest en del om det, men finner ikke trådene og, vel, ting foradrer seg jo.
tilfeldig søk på barnashus viste at Britax kidfix kan festes med isofix eller bilens sele, det er jo genialt for å flytte rundt på det?
Jeg tenker isofix er greit, så sitter det fast om han er med eller ikke. Men noe av poenget med bilen er at vi skal kunne ha med flere folk enn oss fire i den, og da er jo det å kunne flytte ham bak evt veldig greit.
Men, hva er den beste beltestolen?
(Ja, jeg vet, det avhenger av bil og unge, men altså... hva ser jeg etter?)
Magefølelsen min har ikke det minste lyst å snu enda....