Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
Klart det er kjipt å miste goder man har og som alle setter pris på, og klart det kan være svært gode argumenter (flere nevnt i denne tråden) for hvorfor nettopp de godene ikke bør fjernes, men når den tabloide klagesangen igjen går på "vi har det så grusomt og verre enn alle andre for alle andre har super arbeidsdag men vi stakkars, stakkars lærere får INGENTING!", (jada, satt på spissen), så vinner man altså ikke et stort publikum. Og det er jo ikke spesielt strategisk lurt.
Enig!
Det som må fram er hvorfor lærerne trenger fleksibiliteten for å utføre jobben sin så godt som de ønsker å utføre den. Altså sammenhengen mellom fleksibilitet og kvalitet på det de leverer.
Det er ikke vanskelig begrunne dette vil jeg tro. Fleksibilitet som motivasjonsfaktor og som positiv faktor i kreative yrker er temmelig dokumentert.
Jeg tror den kreative siden er noe lærere godt kan formidle ut litt mer.
Jeg ser for egen del at jeg ikke produserer kreative ting godt på kommando innenfor gitte tidspunkt og jeg trives IKKE med bunden tid. Resultatet blir dårligere rett og slett. Jeg ser for meg at det også kan være saken for en del (ikke alle) lærere.
|