Sv: Helsetrygdkort - nødvendig?
Ulempen med det nummeret er at det er (var, mulig det har endret seg) kun bemannet i kontortiden. Så blir man akuttinnlagt utenfor kontortiden sliter man. Selv med god reiseforsikring. :btdt:
I mitt tilfelle ble jeg akuttkjørt til et helt vanlig sykehus i Paris, og ble sittende/liggende i en sofa i foajeen til pappa via mastercard fikk hostet opp en svært romslig økonomisk garanti for en (mulig) større operasjon. De tok knapt i meg før det. Jeg hadde forsikringsselskap (SOS International) på telefonen men de kunne heller ikke hjelpe utenfor kontortid siden sykehuset MÅTTE ha helsekortforsikring for å godta meg, og mitt hadde nettopp gått ut - jeg hadde det jo i lommeboka. Herlig... Jeg hadde med meg sykepleier fra der jeg var på møte da det skjedde, så hun passet på meg, men det var jo helt tilfeldig egentlig. Sykehuset dreit hvertfall i hvordan jeg hadde det, fram til jeg hadde penger å betale for meg. Da var det rød løper videre inn i de indre gemakker 
I Nederland spurte de knapt om hva jeg het før de behandlet meg da jeg var innlagt der. Der fikk jeg regning i posten for sykebiltur+innlegging via der jeg var på jobbmøte og var blitt plukket opp, regningen var sendt til dem i mitt navn. Da var det bare å sende den videre til forsikringsselskapet så fikset de alt.
Sist redigert av m^2 : 26-06-14 kl 14:01.
|