Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ikke-røykere får en uke ekstra ferie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-14, 13:54   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ikke-røykere får en uke ekstra ferie

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tenker at det er forskjell på jobber. Noen jobber er sånn at man egentlig bare må måles på resultat, så om arbeidstakeren er supereffektiv halve dagen og røyker/facebooker/skravler halve tiden eller jobber jevnt hele tiden, så måles det på hva arbeidstaker presterer og da må arbeidsgiver la vær å bry seg om arbeidstaker røyker eller bruker for lang tid på do.

Etter som jeg forsto avisinnlegget så var det ikke sånn i dette tilfellet, det var målbart hvor mye tid røykerne tok ut ekstra pause, og da er det jo greit at arbeidstakerne får valget: røyke på jobb eller spar inn til ekstra ferieuke. Det er jo ikke sånn at røykere må røyke på jobb heller, de kan jo knaske nikotintyggegummi dersom de vil ha ekstra ferieuke.

Det er forskjeller. Hos oss hvor alle har flexitid, drikker kaffe her og der, tar en to-kaffepause, noen hver dag, andre aldri osv. Det er mange som bruker 5-10 min her og der, som er like «ille» som å røyke.

Men synes vel likevel at dette ikke er helt innafor å gjøre, tror jeg

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.