Sv: Converse og bunad. Ja? Nei?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Whatever, virkelig. Som om jeg skulle brydd meg, så lenge skoene var hele og pene og presumptivt rene da de passerte min dørterskel, i det minste.
Jeg er ganske sikker på at min generelle happygolucky-holdning for tradisjoner ikke medfører at barna mine mangler folkeskikk og respekt. Hvis folk føler seg respektløst behandlet ved at andres barn bruker sko de selv ikke godkjenner på 17. mai, tar jeg imidlertid det med knusende ro og champis.
Kjære vene, det er vel ingen som føler seg respektløst behandlet, eller tar seg nær av at andres barn har converse til bunad. Her skriver man sin mening i en tråd hvor det spørres om dette. Det er mye annet folk har på seg, som jeg synes er både stygt, malplassert og ikke passende etter anledningen, men jeg har ingen problemer med det, og holder det for meg selv, med mindre noen spør meg direkte om min mening.
Når folk spør om en ærlig mening så kan man jo alltids svare "ikke bry deg om hva andre mener, gjør som du vil", selv om man faktisk har en egen mening om saken. Men det gir ikke svar på det vedkommende lurte på. Selvsagt kan man ha Converse til bunad. Det er både fysisk mulig og fullt lovlig. Det er bare stygt, i min oppfatning, og hører ikke sammen. Og det var jo akkurat det HI spurte om. Folks oppfatning.