Sv: Nok en hvilken-bilstol-velger-vi-tråd
Vi kjøpte Britax KidFix til tvillingene i fjor (de var rett rundt/over 4 år da de byttet), og er veldig godt fornøyd med de setene Enkle å montere (selv uten isofix), gode å sitte i, støtter godt, lette å holde rene, osv.
Nå kikker vi så smått på ny beltestol til Lillebror som blir 4 år i juli. BeSafe-setet er i minste laget da selene begynner å gå litt for lavt over skuldrene, men jeg kvier meg for å snu. Vurderer å kjøpe nytt bakovervendt sete, men han er ca 102 cm og 15 kg så det frister litt å snu ham da han er veldig klar for det selv (ikke at det har en praktisk betydning, men allilkevel). Ble tipset om Cybex Pallas sine beltestoler med pute i front som visstnok skal fordele belastningen bedre ved en eventuell kollisjon. Hvorvidt det funker er jeg usikker på da jeg har forsøkt å google meg frem til testresultater uten hell, men den har visst kommet bra ut i tester (best i test tror jeg hun nevnte) og har en vippefunksjon (som jeg ikke håper går på bekostning av sikkerheten, men det regner jeg ikke med) så vi vurderer den veldig sterkt. Ut fra beskrivelsen virker det som at man fjerner puten ved 3-4 års alder, men vi ville jo ha brukt den nå. All den tid den koster en del mer enn like stoler (uten mageputen) blir jo valget straks enklere dersom det ikke går an å bruke puten på Lillebror nå.
|