Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-14, 17:41   #23
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke drastiske endringer kunne du tenke deg å gjøre i livet ditt?

Vi var i ferd med å gjøre en drastisk endring for et par måneder siden - å flytte til Australia for et par år gjennom jobben min. Det var en kjempemulighet for oss; jeg hadde fått en ekstremt utfordrende men sannsynligvis utrolig verdifull erfaring gjennom en ny lederstilling, mannen hadde fått et stort pusterom siden han prøver ekstremt hardt å skifte jobbeite. Han så for seg å enten studere eller jobbe med å starte egen bedrift (evt. begge deler) innen det han ønsker å jobbe med, samtidig som han skulle gitt ungene litt mer pusterom fra barnehagen. Dessverre trakk jeg det korteste strået blant oss to som sto igjen som kandidater til jobben, og jeg brukte en stund på å legge skuffelsen bak meg.

Etter dette ser jeg at jeg på mange måter har det veldig fint nå. Jeg har kommet meg over den til nå aller største forandringen i livet mitt (å få barn), jeg har blitt En Som Trener igjen (bortsett fra akkurat nå av ulike grunner), jeg karrer meg stadig fremover karrieremessig og liker meg selv igjen. Jeg var gjennom et tøft samlivsbrudd for åtte år siden; jeg avlyste bryllup, fulgte hjertet mitt og ble sammen med mannen min, og vi brøt opp etter flere år i Oslo for tre år siden og flyttet til min hjemby. Det har ikke gått helt knirkefritt, men det har gått, og vi ser det var det riktige å gjøre.

Likevel er noen drastiske forandringer jeg kunne tenkt meg, men primært ikke for meg: Mannen har jobbet knallhardt i snart to år med komme seg tilbake fra snart 20år med lederstillinger til en nerdeingeniørstilling (den veien er sabla utfordrende å gå og krever enormt med arbeid...), noe som er tøft for oss begge. Jeg er villig til å gjøre enda mer for at han skal få til dette, men vi vet ikke helt hva, siden vi ikke blir enige. Jeg er litt mindre risikoavers og mener han godt kunne jobbet redusert for å kunne studere ved siden av jobb (kanskje enklere å få jobb igjen med noen nye eksamener innenfor fagfeltet han ble ferdig utdannet innen for 22 år siden). Vi får se. Samtidig vurderer vi å selge huset vårt og kjøpe min bestemors gamel hus (nabohuset til foreldrene mine), og det er kanskje ikke helt kompatibelt med dette.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.