Sv: Bøker lest i 2014
Januar:
1. Deborah Geary: "A modern witch" - Lettlest, søt og koselig bok. Fortsetter med nr 2. i serien.
2. Deborah Geary "A hidden witch" - Fremdeles lettlest, og kanskje litt for søt og koselig, men ikke verre enn at jeg fortsetter med nr. 3.
3. Deborah Geary: "A reckless witch" - Jeg er visst hekta, fortsetter med nr. 4.
4. Deborah Geary: "A nomadic witch".
5. Deborah Geary: "A different witch " - To bøker igjen i serien, men de får vente, nok hekser for ei stund!
6. Dean Koontz: "Innocence" - Mange år siden jeg har lest noe av Dean Koontz, og denne var...annerledes. Jeg likte den.
Februar:
7: Hugh Howey: "Sand omnibus" - Åh! Et must for alle som likte The Silo saga (Wool, Shift, Dust).
8: Joel Baker: "The dogs of Liberty" - Tredje bok i "The Colter saga". Ikke spesielt bra skrevet, men historien er spennende nok til at jeg ønsker å vite hva som skjer videre med familien. Hadde håpet at det skulle ende med bok nummer tre, men det er visst en til på vei, så jeg kommer sikker til å lese den også.
9: Hugh Howey: "Half way home".
10: Ted Chiang: "Stories of your life and others" - Novellesamling, sci fi, likte et par av dem veldig godt, mens andre var sånn passe.
11: Michael Bunker: "Dunes over Danvar" - Fan fiction, samme univers som i Hugh Howeys "Sand". Helt grei.
Februar:
12: Hugh Howey: "I, zombie" - Annerledes zombiebok, hvor jeg-personene er, eller blir, zombier. Det viser seg at inni hver zombie er det en helt bevisst person som fullstendig mangler kontroll over kroppen sin, og er hjelpeløst vitne til alt det ekle zombier gjør og er. Litt for grotesk innimellom for min smak, og ikke catchet jeg greia med at dette egentlig ikke er en zombiebok, men heller en historie om kontroll/manglende kontroll over sitt eget liv og sine egne valg. Det ble for mye tarmer og maggot og smerte og råttent kjøtt til det. Terningkast tre.
Mars:
13: Johan Theorin: "Gravrøys" - Denne har jeg ventet på! Fin avslutning på Ölandkvartetten.
14: Nicholas Sansbury Smith: "Solar Storms" - Strengt tatt bare en novelle, prequel til boken jeg leser nå, Orbs.
Sist redigert av Muskat : 23-03-14 kl 15:32.
|