Sv: Hvordan er Nord-Norge om sommeren?
Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.
Regna med at noen ville være uenige!
Med mine venner og slekt er det i hvertfall sånn at de gjerne snakker om grader i solveggen, ikke offisielle temperaturer, og at terskelen for å kalle noe "varmt og pent" ligger betydelig lavere enn her sør-øst 
Det gjør det, men samtidig så er det veldig fint når det er 15-20 grader og sol og man kan sitte i solveggen og nyte en god bok og høre på fuglekvitter og vite det at sola faktisk ikke blir borte i det hele tatt.
Vi er i nord en uke hver sommer og for meg er det ingenting som er bedre for å få ned blodtrykk og hvilepuls og lade batteriene. Det har sikkert mye med at jeg har en veldig fin svigerfamilie, sånn at det er null stress med å være der, men det har like mye med at det er et fint sted å være. Vi har hatt noen år hvor temperaturen ikke har vært all verdens og regntøyet har vært flittig brukt, men det jeg husker mest at vi har hatt er passe varmt nordnorsk sommervær, sol, unger som leker ute på plenen til svigers, fisketurer, tur til "byen" og kafétur med ungene, litt shopping og masse, masse avslapping.
Å stikke ut med båten i ni-ti-tiden på kvelden og fiske opp masse fisk og komme inn til kai etter midnatt og det fortsatt er lyst og fint er noe av det morsomste jeg vet.