Sv: Tips for Berlintur
Da har vi vært i Berlin, vi har hygget oss veldig. Ordentlig kjærestetur, det trengte vi. 
NH Friedrichstrasse hotell var jo veldig sentralt, super location og fint hotell. Vi tok bare airport express toget til Friedrichstrasse stasjon og 50 meter fra lå hotellet. Jeg kjøpte Berlinpass til oss begge, men det kunne jeg spart oss for. Vi gikk overalt. Vi er veldig glad i å gå rundt når vi er på storbyferie, så det ble ingen trikk, t-bane, buss eller tog utenom til og fra flyplassen.
Lørdagen var vi på Checkpoint Charlie, Brandenburger Tor og Holocaustmuseumet. I tillegg til bratwürst fra kiosk og øl på kafe. Spiste asiatisk på Jolly på kvelden, veldig bra. Drinker på bar. Var litt kleine i formen dagen derpå, men dro til TV-tårnet og DDR-museumet pluss fantastisk frokost/lunsj på en 60-talls american sjappe. Spiste på italiensk på kvelden, igjen veldig bra. Mandagen skulle vi reise med toget i tre-tiden til flyplassen, så vi shoppet litt til ungene og satt på koselig kafe langs elven. Vi har fått tråkket rundt mange steder i byen, husker ikke alle steder, vi var litt rundt ved området Häckishe Höfe tror jeg. Vi var også innom Berliner dom.
|