Sv: Alternativ til hvitt på stuevegger?
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Nei du tar ikke feil. Alle insisterer på grått fordi det er det alle maler nå. De som malte caffe latte for en del år siden, som deretter malte eggehvit og siden enda hvitere maler grått eller greige nå.
Jeg synes gråfarger lett blir kalde. Greige er ikke kald, men jeg liker ikke de mørke tonene fra det grå i den.
Velg en fargetone du synes er fin.
Om jeg skal få lov å synse litt så synes jeg ikke du virker som en grå-dame. Jeg tenker varme og farger når jeg tenker på deg, men der kan jeg jo ta feil.
Det der er bare tull, Guava. Greige, kanskje, som alltid har eksistert, bare da som "gråbrun", (du har dog kanskje rett i at det er de som malte alt i kaffe latte som kaller fargen greige...), er så klart en motegreie, men grått på vegger er så klassisk man kan få det, omtrent.
Gleden med grått - som IKKE er brukket mot noen fargenyanse - er at du kan gi den just presis den følelsen du vil med lyssetting, hvilke tekstiler og møbelfarger du har inntil, og gulv/takfarge, og derfor er en perfekt bakgrunn for et mer fargerikt interiør enn normalen.
(Selv synes jeg mørk brun og mørk blått er flott på vegger, men det krever veldig godt lys.)
|