Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Jeg tenker at det blir himmelropende feil hvis man overhodet ikke kan være kritisk til og skeptisk til hvor sunt forbilde man er når man gjør som fotballfruen. Jeg synes også at det blir litt rart at det som blir skrevet i denne tråden her inne tas som allmen kritikk av folk som er tynne. Jeg synes det er himmelvid forskjell mellom å påpeke at man kanskje ikke er og ihvertfall ikke bør være hverken et eksempel på en som tar vare på helsen din og er sunn og frisk og et ideal for unge kvinner når man gjør som fotballfrue (legger ut bilde av seg selv i undertøyet og har så sylkontroll på trening og kosthold at man ser slik ut fire dager etter en fødsel. Jeg tenker at hun sikkert postet det bildet i euforisk lykkerus over at svangerskapet ikke hadde satt mer spor, hun har jo skrevet om at hun har vært veldig redd for hvordan et svsngerskap potensielt kunne endre kroppen. Å ha så utrolig dårlig dømmekraft at man tenker at det på noe som helst vis er greit å poste bilde av seg selv i undertøy for å vise verden hvor flink man har vært, synes jeg ikke er greit uansett årsak. At Live Nelvik gjør et miley Cyrus-stunt i et underholdningsprogram kan da virkelig ikke sammenliknes?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|