Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Hm. Jeg vet ikke hva jeg synes. Jeg synes på sett og vis at det er vel så vemmelig å prate kroppen hennes ned som det er at hun er stolt av den og viser den fram. For meg lukter det en smule Jante. Problemet er vel ikke at hun ser sånn ut, og at det er feil at noen får det til. Problemet er vel at det er noen som vil strebe etter å oppnå det samme, og at det ikke nødvendigvis er sunt - for dem?
Det er jo ikke nødvendigvis negativt å være opptatt av trening og kosthold og av å se bra ut. Sånn sett er det jo mer negativt å ikke være opptatt av trening og kosthold (legg merke til at jeg utelot "å se bra ut"). Problemet er jo ikke de som blir inspirert til å trene og spise sunt, problemet er de som ikke har samme selvdisipline, og som ender opp med spiseforstyrrelser.
Jeg synes damen har en fin kropp. Jeg skulle gjerne sett sånn ut, men innser at jeg verken har vilje eller evner til å gjøre det som skal til. Og lever derfor fint i den kroppen jeg har.
Ut over det så ha hun vel oppnådd det hun ville med bildet, sånn markedsføringsmessig.