Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Bor du nærme foreldre eller svigerforeldre?
Ja, nær der en av oss vokste opp 134 56,78%
Ja, men de har flyttet til oss et annet sted 6 2,54%
Nei, men vi vurderer å flytte hjem 1 0,42%
Nei, men de vurderer å flytte hit 1 0,42%
Nei, vi bor ikke nærme 89 37,71%
Ostepop 5 2,12%
Deltakere: 236. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 17:09   #11
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bor du i samme lokalsamfunn som dine foreldre eller svigerforeldre?

Jeg har en annen definisjon av nærområde enn CD, men vi bor 90 mil unna min mor, 70 mil unna svigerforeldrene mine, 70 mil unna svigersøstrene mine, 50 mil unna den ene søsteren min og ca 1400 mil til den andre søsteren min. Jeg hadde opplevd det som virkelig nært om vi bodde i samme by, men i forskjellig bydel. Selv om sosiografien var forskjellig.

Jeg opplever at jeg faktisk oppfatter det som eksotisk med de som er vokst opp her (vi bor på en plass hvor det er mange "lokale" om jeg kan bruke den termen). Livene deres er ganske anderledes enn våre, det er detaljer som gjør at ting blir anderledes. Helger, fritidsinteresser, ferier, oppussing, bilkjøp (jeg ønsker meg virkelig en raff bil! Og har et vrak, men vi greier ikke å bestemme oss for hva vi skal kjøpe). Jeg tenker at disse forskjellene betyr ikke noe i den "store sammenhengen", men i hverdagen blir ting anderledes. Feks Da ungene var små var bestandig en av oss voksne hjemme på kvelden eller vi hadde barnevakt, da var det litt rart å oppdage at andre folk leverte ungene til besteforeldrene og dro på jobbreise - når jeg sto utenfor og skulle levere noe. Ikke fordi det er feil, eller galt, men bare en tanke jeg aldri hadde tenkt. At det faktisk var mulig at de ikke var hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.