Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.
. Det spiller vel egentlig ingen rolle når en starter med forberedelser, m.m. for andre? Er det virkelig noe som er mer rett enn noe annet? Jeg bare spør, for av og til virker det som om enkelte vil overbevise andre om at det en selv gjør er riktig og tar det andre gjør og andres kommentarer som kritikk av en selv. Noe det ikke er?
Jeg skrev :"Det er september, for pokker!" i pakkekalendertråden, men det var mest humoristisk ment, ispedd litt . Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tar det ikke som kritikk av mitt valg om å starte på julepresangene i desember at andre starter i september. Grunnen til at jeg blandet meg inn her, var bare at jeg ønsket å påpeke at det ikke nødvendigvis er slik at "godt med alt som er gjort"-menneskene er så mye mer avslappet enn "i siste liten"-menneskene, min erfaring er at det er motsatt. 
Og hvis jeg lever og har helsa, (som bestemor sier) kommer jeg nok til å lage en julesinkesjusketråd ca. 5 desember, og da kan andre gjerne få komme inn der og himle over at jeg ikke har begynt før, det burde de jo ha god tid til også, i og med at de er ferdige med det meste innen den tid. 
|