Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?
Jeg har begynt planleggingen. Jeg har kjøpt inn litt kalendergaver, og har begynt på listen over hvem som skal få julegaver, og forslag til hva jeg kan finne på. Driver og samler inn størrelser på alle ungene rundt juletider, i tilfelle jeg skal kjøpe klær, og så har jeg kjøpt to gaver.
Vi har så mange bursdagsfeiringer i slutten av november og begynnelsen av desember, at hodet og energien min kretser rundt det, og alle avslutningene som er da. Så om jeg ikke har gjort forberedelser da, så blir panikken min enorm når jeg plutselig er kommet til 20. desember. Det skjer hvert år. Og da er det godt å ha unnagjort 2/3 av det som skal gjøres, og ikke få hele pakken i fanget de siste dagene. (Det skjedde et år, det var ikke gøy.) Så, ja, jeg har begynt forberedelsene, slik at jeg kan kose meg i desember. Jeg liker også godt å kjøpe julegaver i små travle butikker i desember, og gå i julegatene å shoppe. Men jeg kan ikke ta alt da, for da får jeg ikke kost meg. Og det vil jeg.
Dixie: Jeg synes godt du kan pynte treet tidligere i desember, det høres jo ut som det er det du trives best med. Jeg er vokst opp med pynting lille julaften, men har de siste årene begynt å tenke at det er kjekt med noen dager før, for da kan treet stå lengre.