Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-13, 03:00   #11
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som har begynt å tenke på jul og planlegge enda?

Jeg får jula litt i vranghalsen rett og slett fordi jeg "ser" jul overalt flere måneder før det egentlig er jul og derfor ganske lei av nisser og engler og "hva har du" før jeg pakker ut mine egne ting lillejuleaften. Og jeg synes det er helt utrolig at adventstida og jula (som bare er noen få dager) skal inneholde så enormt mye og være så kosemosekoselig at pakkekalendergaver må kjøpes gjennom hele året, lister og opp ned i mente skrives, det skal planlegges og avtales så man ikke glemmer noe for da blir det ikke (perfekt) jul.

Folk har jo problemer med å finne ting å ha i pakkekalendere som ungene har bruk for eller blir glade for, og foreldre, tanter og onkler aner ikke hva de skal gi i gave, og foreldrene må kjøpe for besteforeldre og kanskje flere, for de aner iallefall ikke hva de skal kjøpe til barnebarna som de ikke har fra før av.

Jeg likte jula slik den var da jeg var unge. Da gikk man å ønsket seg en ting eller to inderlig til jul, og var overlykkelig om man fikk det man ønsket seg og kanskje enda mere til. Folk spiste småkaker og andre kaker, for man spiste ikke masse søtt gjennom hele året og derfor var det stas med disse ekstra kakene til jul. Nå er det så overflod av alt gjennom hele året, at folk vet jo nesten ikke hvordan man skal klare å få jula til å være så spesiell som man gjerne vil den skal være.

Hadde man iallefall klart å vente med å få "jul" i butikkene til 1.desember, så hadde denne tida blitt mer spesiell iallefall.

Det er bare noe med all denne overfloden som er i forbindelse med jul, som gjør at jeg kjenner en skikkelig bismak.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.