Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 18:22   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg er ikke enig.

Jeg tror det er foreldrenes holdninger til jobben sin som forplanter seg først og fremst til hvordan barnas arbeidsmoral er.

Jeg er enig i at mye fravær på vg. ikke nødvendigvis må føre til mye fravær i en jobbsituasjon, (selv om det vel er grundig dokumentert at det fører til vansker med å i det hele tatt komme seg ut i arbeidlivet) men jeg er uenig i at det er foreldrenes holdninger til egen jobb som avgjør om barna møter på jobb eller ikke. Jeg tror det henger sammen med foreldrenes holdninger til samfunnet generelt. Til skole, til lærere, til hva poden må bidra med for å få lommepenger, til hva som er livets harde realiteter, rett og slett. Nå er det jo vanskelig å støte på livets harde realiteter i velferds-Norge, men jeg har bestemt meg for å lure barna mine i forhold til dette så lenge det går.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.