Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-13, 18:11   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bergensskolen strammer inn permisjonsreglene

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg tenker faktisk at man begynner å lære ansvarlighet i skolen. Hvis man læres opp til at man skal møte opp på skolen, når det er skole, så lærer man at man skal møte opp på arbeidsplassen når man skal på jobb.

Hvis man derimot lærer at man kan møte opp på skolen når det passer, og ta fri som man selv vil, uten at det får konsekvenser, så skal det etter hvert bli ganske vanskelig å få folk til å stå i for eksempel turnusjobber, hvor det faktisk er påkrevd at man stiller på jobb når det er behov for at man stiller på jobb, og ikke når det passer en selv best.

Jeg er ikke enig.

Jeg tror det er foreldrenes holdninger til jobben sin som forplanter seg først og fremst til hvordan barnas arbeidsmoral er.

Når man tar en jobb så skriver man under en kontrakt på at man gjør jobb mot penger. En skolesituasjon er noe helt annet.

Jeg skulket masse på gymnaset fordi det var helt bortkastet tid å sitte i en time og lære noe jeg gjorde hjemme på 10 minutter. Og så lenge jeg ikke ga læreren noe mer arbeid, så er ikke det sammenlignbart med en jobb hvor man har blitt betalt for å møte opp. Jeg har godt under 10 sykedager siden jeg begynte å jobbe som 16-åring.

Jeg kommer ikke til å ta ut barna fra skolen unntatt når de har fri. Men likevel så er det ikke riktig for vår del at om mine barn hadde fått fri noen ganger utenom høstferier og slikt at de ikke hadde møtt opp på jobb. De vet utmerket godt hjemmefra at jobben, den går først.

Da tror jeg faktisk at foreldre med "fleksejobb"'hvor barna ser at det ikke spiller så stor rolle når man går på jobb eller tar hjemmekontor kommer til å ha vel så store problemer med å forklare barna at når de får sommerjobb o.l at de må møte på tiden og man ikke bare kan jobbe det inn senere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:20.