Når kunne barnet ditt fått soverom på loftet?
Vi funderer fælt på hva vi skal gjøre om dagen, mtp hus og sånt. Der vi bor nå er egentlig midt i blinken ift beliggenhet, skole, utsikt osv. Men, vi har kun tre soverom på samme plan. De ligger i bunn (sokkeletasje, men det er kun baksiden som er fyllt opp, så alle soverommene har normale vinduer og utsyn som fra en vanlig 1. etasje). Også har vi loftet, hvor det er gjesterom/loftsstue. Vi tenker at dersom vi ikke finner noe annet passende hus på sikt, må vi lage et soverom der oppe. Vi kan dele loftsstua i to og bygge loftsstue + soverom. Vi lurer på å lage bygge to kvistvinduer i taket også, for mer romfølelse i de to rommene som blir der.
Noe ala dette.

På gavlveggen (der soverommet vil være) er det allerede et vindu, og vi skal sette inn et som er litt større (120x120). Ut fra dette vinduet er det brannstige og rømningsvei ned den veien (nesten 2 etasjer ned til et lite tak som er halvannen meter over bakken). Hvis vi får til å bygge kvistvinduer vil det kunne være rømning via disse og ned taket og ned på veranda (1 etasje ned).
Spørsmålet jeg stiller meg da er når jeg ser for meg at eldstemann vil være stor nok til å kunne bo oppå der? Hva mener dere? Det er altså to etasjer fra resten av soverommene i sokkeletasjen. Det er dessverre ingen mulighet for å lage soverom i den midterste etasjen.
minibolle mai 2012
|