Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor stemmer folk Krf?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 21:34   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer folk Krf?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Eg synest heile begrepet "dårleg menneskesyn" er frykteleg rart. Alle religionar og livssyn (og dei fleste mennesker) har eit meir eller mindre gjennomarbeida menneskesyn, verkelegheitssyn og etikk. Og desse tre heng saman. Dersom ein sett seg ned og ser på ulike ideologiar, er det veldig vanskeleg å snakke om "dårleg menneskesyn". Ein kan snakke om menneskesyn som ligg langt unna den humanistisk-individualistiske normen "vi" bekjenner oss til (som samfunn). Men eg synest det er rart å trekke fram eit etisk standpunkt og så kritisere menneskesynet utifrå etikken.

Jo, ja. Jeg tygger litt på dette, for disktriminering på grunnlag av rase, kjønn eller religion regnes jo ikke som spesielt stuerent. Samtidig er det som du sier at etikk og syn på livet varierer med ståsted. Og i dette tilfellet har det ikke bare med hvordan man ser på mennesker å gjøre, men hvor høyt man setter valgfrihet på individnivå vs det man oppfatter som en god og riktig samfunnsstruktur. Man kan være uenig i at dette er riktig standpunkt, men jeg sliter litt med å se at det har så mye med synet på mennesker og menneskeverd å gjøre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.