Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Valp - råd og tips

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-13, 15:03   #1
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Valp - råd og tips

Vi har vurdert å anskaffe hund noen år og nå føler vi at tiden er inne. Vi skal se på blandingsvalper til lørdag (mor: schæfer. Far: border collie/labrador/setter). Vi er ikke opptatt av utstilling etc, vi ønsker kun en familie-og turkamerat. Mannen min er vokst opp med hund og er vant til dem. Jeg er vant til katter og må virkelig gå kurs. Jeg er redd store, skumle hunder som rottweilere, amstaffer etc.
Jeg har skjønt at det er som å få en baby i hus, valpene vi skal se på er 15 uker, født i mars, det er igjen en gutt og tre jenter tror jeg. Hvilke spørsmål bør vi stille? De bor på bondegård. Hvor store tror man denne blandingstypen blir? Altså ca kilo, høyde?
I begynnelsen tenkte vi mannen skulle ta hjemmekontor to uker, mikke det til etterhvert med at en drar sent og en kommer tidlig, ungene kommer fra skolen i 14-tiden som regel og vi har besteforeldre som er pensjonister i nærheten som gjerne tar seg en tur i løpet av dagen. Holder dette?
Andre ting vi må tenke på. Jeg har selvfølgelig lest litt på nettsider om første valpetiden, men fint å høre fra erfarne hundeeiere.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.