Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FPs partibarometer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva stemmer du?
Høyre 72 23,30%
Arbeiderpartiet 101 32,69%
SV 38 12,30%
Senterpartiet 7 2,27%
Venstre 43 13,92%
Kristelig Folkeparti 9 2,91%
Fremskrittspartiet 5 1,62%
Rødt 7 2,27%
Miljøpartiet de grønne 16 5,18%
Andre 0 0%
Brokkolipartiet 11 3,56%
Deltakere: 309. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-13, 11:30   #11
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: FPs partibarometer

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Grunnen til at jeg skifter leir etter mange år som først høyre og så Venstre-velger, er at jeg har ganske inngående kunnskap om eldreomsorgen i Oslo. Den er forskrekkelig dårlig, synes jeg. Oslo har vært borgerlig styrt i uminnelige tider og jeg synes virkelig eldreomsorgen i Oslo er ganske elendig - og ikke minst UTROLIG byråkratisk - det får meg til å ikke tro på borgelige løfter om mindre byråkrati. Ergo har jeg skiftet leir.

Det vil vel uansett bli noe annet så lenge det er stortingsvalg, vil det ikke? I vår kommune har Høyre (skakk)styrt i lange tider før vi fikk et overraskende valgresultat etter forrige kommunevalg hvor Ap, Sp, Sv, FRP og Pensjonistpartiet gikk sammen om et valgteknisk samarbeid slik at Ap fikk stille med ordfører til tross for at Høyre fikk størst valgoppslutning. Jeg var skeptisk i starten, men har blitt positivt overrasket og tror nok at byen vår trengte et annet styre enn det som har vært til nå (av mange årsaker, men mest fordi det ikke er satt tak på innbyggerveksten og kommunen sliter med å følge opp med dekning på skole, barnehage og ikke minst sykehjem og helsehjelp). Jeg ser allikevel at jeg er misfornøyd med Ap i ledelsen på landsbasis og håper på et flertall for Høyre, og mener det blir to vidt forskjellige ting å sammenligne disse. Men så er jeg heller ikke fremmed for tanken om å øke privatisering innenfor helsetjenester fordi jeg tror det kan dekke helsetjenestene på en mer effektiv og bedre måte enn i dag, og der mener jeg å huske at du er ganske uenig, stemmer ikke det? I alle fall vil jo utfallet på landsbasis gjerne bli et annet enn på kommune-/fylkesbasis all den tid det skal mer til for å få gjennomført større eller radikale endringer.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:28.