Bløtkake/sukkerbunn uten egg. Og sjokoladekake
Når jeg ser den "vegansk kake uten gluten og egg" så innser jeg at dette her bør jo være overkommelig.
Vi innser nå at Knerten ikke tåler egg. Vi har prøvd hver 3. måned sånn som legen sa, men det funker ikke, og har derfor besluttet at nå blir det lenger pause, og derved ikke egg i kakene i sommer.
Sist helg hadde mannen bursdag, og jeg jukset til en kake av en ferdigpose som skulle blitt muffins eller langpannekake. Mao, ingen stor suksess som bløtkake, men som "tenk skuffekake, med krem som ser ut som bløtkake men ikke smaker det" ble det ikke for ille da. Som sjokoladekake har vi stort sett brukt tilsvarende pose.
Men, nå som jeg innser at det blir litt mer langvarig, og ikke minst, innebærer både min bursdag og Knerten sin, så tenker jeg at noen "skikkelige" kaker hadde gjort seg.
Jeg skal prøve mamma sukkerbunn hvor jeg bytter ut egg med no-egg, vet ikke om det blir sukess, men har frivillige prøvesmakere som gjerne smaker mange forsøk, så her er det bare å komme med forslag!
(gjerne en sjokoladekake som er god til å bygge med, det har vært brannbilkake to år nå, og blir nok krav om det i år igjen. Det bygger jeg med den beste sjokoladekaken til slikt bruk jeg kjenner. Som innleder med "4 egg", så jeg trenger et alternativ, og den posen er en kake som knekker bare du ser på den, så den egner seg inne...)