Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har du en "shovel list"?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-13, 21:15   #1
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Har du en "shovel list"?

Jeg har akkurat lest "The mystery of Mercy Close" av Marian Keyes, forøvrig fornøyelig underholdning, og bet meg merke i heltinnens "shovel list", som defineres som "a list of all the people and things I hate so much I want to hit them in the face with a shovel". I boken var det spesielt ord og uttrykk som sto høyt på heltinnens liste, og jeg humret godt for meg selv, fordi det er faktisk ord og uttrykk jeg hører i hverdagen som får meg til å ønske jeg hadde en spade å slamre til med

Kom igjen, du har en topp 10?

1. "Vi må slippe alle gode krefter til" - Aaargh! Hvorfor kan ikke høyresiden bare si privatisering da?
2. "Gullerøtter" - Nei! Det heter ikke gullerøtter, eller gulerøtter. Er det så himla vanskelig å si gulrot da?
3. "Masse lykke til" - Grusomt uttrykk, jeg mistenker google translate for å ha oversatt "lot's of luck" til norsk. Lykke til holder lenge for min del.
4. Thomas G:son - Mannen som klarer å herpe Eurovisonens Melodifestival helt på egenhånd.
5. Cupcakes - smaker godt, men herrejemini for et irriterende ord
6. Mammabloggere - er disse plassert her på jorda for å få alle oss andre til å føle oss som undermålere, eller?
7. Carrie fra "Sex and the city" - Antagelig tidenes mest irriterende og usympatiske kvinnekarakter på TV.
8. Instagram - Jeg hater Instagram!
9. Folk som poster alle treningsøktene sine på FB - Havner litt i samme kategori som mammabloggere
10. Dirty Dancing - Filmen alle jenter tilsynelatende elsker, men som for meg er en studie i amerikansk stereotypi. Blæ!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:49.