Har du en "shovel list"?
Jeg har akkurat lest "The mystery of Mercy Close" av Marian Keyes, forøvrig fornøyelig underholdning, og bet meg merke i heltinnens "shovel list", som defineres som "a list of all the people and things I hate so much I want to hit them in the face with a shovel". I boken var det spesielt ord og uttrykk som sto høyt på heltinnens liste, og jeg humret godt for meg selv, fordi det er faktisk ord og uttrykk jeg hører i hverdagen som får meg til å ønske jeg hadde en spade å slamre til med
Kom igjen, du har en topp 10? 
1. "Vi må slippe alle gode krefter til" - Aaargh! Hvorfor kan ikke høyresiden bare si privatisering da?
2. "Gullerøtter" - Nei! Det heter ikke gullerøtter, eller gulerøtter. Er det så himla vanskelig å si gulrot da?
3. "Masse lykke til" - Grusomt uttrykk, jeg mistenker google translate for å ha oversatt "lot's of luck" til norsk. Lykke til holder lenge for min del.
4. Thomas G:son - Mannen som klarer å herpe Eurovisonens Melodifestival helt på egenhånd.
5. Cupcakes - smaker godt, men herrejemini for et irriterende ord
6. Mammabloggere - er disse plassert her på jorda for å få alle oss andre til å føle oss som undermålere, eller?
7. Carrie fra "Sex and the city" - Antagelig tidenes mest irriterende og usympatiske kvinnekarakter på TV.
8. Instagram - Jeg hater Instagram!
9. Folk som poster alle treningsøktene sine på FB - Havner litt i samme kategori som mammabloggere
10. Dirty Dancing - Filmen alle jenter tilsynelatende elsker, men som for meg er en studie i amerikansk stereotypi. Blæ!