Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.
"Tenker så mye på deg NN. Prøver å finne ut hva det er med deg som kvinne, som menneske som fascinerer, som utløser savn og forelskelse. Det er noe ved hele deg, skjønnheten, blikket, smilet, tilliten, engasjementet, omsorgen din. Den spørrende, interesserte jenta. Kunne nevnt mye mer [... Fra sms han har sendt, men den er ikke uttrykk for annet enn at han ville bygge henne opp, sier han. Men hvem omtaler ei så ung jente, et barn, for kvinne? Tror noen på dette?
Jeg håper virkelig ikke at noen tror på det. Det ville være katastrofe for et hvert ungt menneske som ble forført og utnyttet av en eldre person hvis noen i juryen tror at dette bare er uskyldig prat for å bygge noen opp. Og tenk å forsvare seg med at man bare var naiv og snill, da? For meg tyder det på at det er noe galt med den gode ordførerens selvoppfatning - at han ikke ser hvor utrolig urimelig det hele virker. Jeg kjenner folk som har møtt ham i profesjonell sammenheng, og de hevder at det ikke på noe som helst måte slo dem at han var dumsnill og naiv.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|