Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kåt kanin

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-13, 00:03   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Kåt kanin

Ja, vår søte lille kanin har plutselig blitt ekstrem på dette med å "parre", og i mangelen av en kaninjente så er jeg den heldige utvalgte...

Han er en 5,5 år gammel krabat. Innekanin, snill som dagen er lang, kjælen, tillitsfull, hengiven og i det hele tatt. Og veldig glad i kos.

Det er storesøster som eier han, men jeg har vært den som gjør alt hun glemmer, eller "glemmer". Reservematmor.

så lenge vi har hatt han, så har jeg vært inne og sett til han hver kveld før jeg legger meg. Da får han høy og vann, og jeg tar meg noen minutter med litt kos. Denne kosen går ut på at jeg sitter og stryker han på hodet, mens han på sin side innimellom vrir hodet til slik at han får slikket hånden min, før jeg på nytt stryker på hodet. Alt dette i total fred og ro. Han legger seg ned og er tydelig veldig avslappet.

For en ukes tid siden så merket jeg at han var endret i denne kosestunden. Han virket stresset. Når jeg strøk på hodet så begynte han å gå i sirkel rundt armen min, med noen pauser innimellom hvor han slikket armen intenst. Så reiste han seg opp på bakbena, samtidig som han begynte å småbite/nappe i armen min, før han så klamret forbena rundt armen min og satte i gang.

Jeg skøv han bort og tok kveld. Humret litt for meg selv og tenkte han bare hadde et kick.

Men etter det så har ikke jeg kunnet kose med han. Dvs, når han er inne på stua så går det bra, men ikke i buret. Da begynner stresset, og han er på armen min. Dette kommer faktisk foran lysten på mat hos han også. Han som normalt kaster seg over høyet jeg har oppi buret. Nå er det rett på meg...

Det har ikke vært noen endringer ellers i adferden hans, og levevilkårene er de samme som før. Innekanin som sagt, og han er mye løs på stua, samt ute med storesøster når det ikke er så kaldt. Det er ingen ting som tyder på, eller tilsier at han skal være misfornøyd på noe vis.

Nå er jeg klar over at kaniner også er dyr med seksuelle instinkter, og stakkars liten...han har jo aldri hatt noen dame. Men hvorfor kommer dette nå, og hvorfor meg?

Som storesøster så raskt sa da jeg fortalte henne om dette... Er det lenge siden du dusjet??
Men nei...det er ikke det heller

Noen som har kjennskap til slik adferd hos kaniner? Er det noe vi kan gjøre, eller må jeg bare innse at jeg har endret status fra reservematmor og kveldskoser, til surrogatparreoffer?

Savner den tillitsfulle koseklumpen jeg.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
kåt gnager

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.