Sv: Ta dere sammen, norske damer!
Alle kommentarfelt er jo det, MegaMie. Jeg reagerer på at hun 1) tydeligvis overhodet ikke har tenkt over hva hun sier. Selv om hun i intervjuet fortelle hvor lei seg hun ble av stormen rundt mannens uttalelser om at han nektet å trille barnevogn og å skifte bleier. Jeg reagerer også på at hun 2) klarer å høres utrolig fordømmende ut når hun sier at norske kvinner må skjerpe seg og at det bare er å ... Også reagerer jeg på 3)at hun må være utrolig lite reflektert når hun kan hevde at mannen hennes er en mannemann fordi han ikke driver med vogntrilling og bleieskift. og 4) at treningsbehovet ikke akkurat kobles mot helse, men utseende - noe hennes venninne Sølje klarer å utbrodere enda mer i VG i dag. 5) Kvinner må ikke tro at de bare kan hive på seg mannens skjorte og spise hva de vil bår de er gravide, må vite.
Jeg tenker at hvis det nå ett eller annet sted i alt dette utrolig nekete tøvet ligger skjult et budskap om at man ,må trene fordi det er sunt, så 1) ligger det litt vel godt begravet under et kaudervelsk om spising og passing av vekt og forsakelser og besserwissertakter og prat om sminke og vesker og sko. Og dessuten er det 2) ikke akkurat noe revolusjonerende nytt med det meget godt begravde budskapet, heller.
Jeg synes det er skremmende at nek som Trude og Marte her og fotballfrua og fandens oldemor blir fremstilt som rollemodeller samtidig som feminisme og likestilling og sånn blir omtalt som noe omtrent på linje med svartedauen. I hvertfall i avisenes kommentarfelt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|